Blokowanie robótek - o co chodzi?

Mam zamiar poeksperymentować trochę z różnymi rodzajami włóczek. Jako, że jestem początkująca w tej materii, nie miałam pojęcia czym właściwie różnią się między sobą i które są dobre do jakich wyrobów. Zaznajamiając się z ofertami różnych pasmanterii natknęłam się na termin BLOKOWANIE. No i zastanawiam się, co to może oznaczać, czy używa się jakiegoś dodatkowego ściegu żeby robótka się nie rozciągała, czy o co chodzi. Poszperałam w "internetach" i wyjaśnienie okazało się być banalne...blokowanie to po prostu suszenie robótki w taki sposób aby nadać jej oczekiwany przez nas kształt. Może gdybym wiedziała o tym wcześniej, w liceum nie denerwowałabym się, że moje wełniane swetry zrobione przez babcię się porozciągały :) Może jest więcej, tak jak ja niczego nieświadomych ludzi :)  Sama jeszcze tego nie robiłam, ale moje bardziej doświadczone koleżanki po fachu podzieliły się poradami na ten temat, np. tutaj LINK.

Pozdrawiam
Mallen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Craftciarka , Blogger