Najprostszy puder myjący DIY

Od jakiegoś czasu interesuję się naturalną pielęgnacją. Część środków myjących czy pielęgnujących próbuję robić sama. Od kilku miesięcy do porannego mycia twarzy hitem jest u mnie puder myjący na bazie płatków owsianych i białej glinki. Delikatnie oczyszcza i odświeża skórę po nocy. Do tamtej pory zdarzało mi się myć twarz samymi namoczonymi płatkami owsianymi, co moja skóra bardzo polubiła, ale namaczanie tych płatków codziennie rano i zatykanie potem odpływu stało się trochę irytujące :D
Przepis odkryłam przez przypadek gdzieś w internetach i stwierdziłam, że wypróbuję, co okazało się strzałem w dziesiątkę :)

Czego potrzebujesz?

- 5 łyżeczek zmielonych płatków owsianych
- 3 łyżeczki białej glinki
- 1 łyżeczka glinki Rhassoul
- opcjonalnie można dodać 5-10 kropli olejku eterycznego, np. lawendowego

Wykonanie? banalnie proste

Płatki mielmy np. w blenderze na proszek, zmielone wsypujemy do wcześniej wyczyszczonego i wyparzonego pojemniczka. Dosypujemy obie glinki i ewentualnie parę kropli olejku eterycznego. Zamykamy pojemniczek i potrząsamy pojemniczkiem aby składniki wymieszały się ze sobą.
Taaa dam... i gotowe! :)


Pozdrawiam
Mallen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 Craftciarka , Blogger